Ja sam jedan od mnogih muslimana širom svijeta koji će obilježiti Božić

Piše: Aaqil Ahmed

Isus ima veoma značajnu prisutnost  u islamu, on se u Kur’anu spominje kao “Riječ Božja” i kao “blizak Bogu”.

Božić u Betlehemu, Isusovom rodnom mjestu, je bojišnica u borbi za Svetu Zemlju. Kao i sve u toj željenoj zemlji, ništa nije onako kao što se čini. Postoje Palestinci koji kažu da se rodno mjesto Isusa ne nalazi u slavljenoj crkvi rođenja, već dalje na cesti. Mnogi akademici tvrde da je to pogrešni Betlehem,dok je pravo mjesto rođenja  ispod autoceste.

Ono što se ne može dovesti u pitanje je muslimansko uvjerenje da je Isus prorok i vrlo važan u tome. Možda je ova jasna granična linija između islamskog propovijedanja i kršćanske božanstvenosti razlog zašto mnogi nemuslimani ne vide Isusa i islam kao povezane. Možda mnogi muslimani ne govore o svom tumačenju Isusovog života i smrti zbog straha od vrijeđanja kršćana.

Međutim, to se mijenja. Ranije ove godine objavljen je “Islamski Isus” od Mustafe Akyola e.  Sada je Karl-Josef Kuschel napisao “Božić i Kur’an” u kojem ukazuje na islamske pripovijesti o Isusu koei nisu u evanđeljima.

U jednom primjeru, Isus oblikuje glinene ptice i diše život u njih. Slična priča se pojavljuje u apokrifnom ” Evanđelju po Tomi”, kršćanskim spisima iz drugog stoljeća o Isusovom djetinjstvu.

Akyol istražuje zajedničke karakteristike i izvanredne historijske veze, naročito među ranim kršćanima i muslimanima u svojoj knjizi. On poziva muslimane da otkriju Isusa i čitaju Novi zavjet.

Otkrivanje ili ponovno otkrivanje Isusa donosi ključna pitanja. Kako  upravljati velikim slonom u sobi: Je li on ili nije sin Božji?

Možda nije ni  važno. Isus ima takvu značajnu prisutnost u islamu, on se u Kur’anu navodi kao “Riječ Božju” i kao “Blizak Bogu”. Dakle, možda je dovoljno samo reći da ga i muslimani i kršćani njeguju i da ima središnji prostor u kraljevstvu Božjem.

Poslanik Muhamed nema mjesta u kršćanstvu, ali članovi kršćanskog klera odaju počast konačnosti njegove islamske Propovijedi u onim elementima njegove poruke s kojima se slažu.

Rimokatolički biskup Salforda John Arnold nedavno je govorio na paradi u Manchesteru, Engleskoj, kako bi obilježio rođendan Poslanika Muhammeda. Arnoldovi motivi možda su bili više vođeni izgradnjom kohezije u zajednici slavljenjem festivala mjesne zajednice, ali ga je obilježio i slavio.

S Božićom koji još samo nekoliko shopping dana daleko, doći će i glupe tabloidne i radikalno desničarske priče priče o muslimanima koji su ukrali Božić, jer ga toliko mrze. Nedavno je britanski tržni centar bio maltretiran od  tih grupa zbog uključivanja muslimanske porodice u svoju kampanju za božićne slavljeničke TV emisije.

Za mnoge, međutim, slavljenje Božić a je manje stvar vjere, a više toga da budu zajedno kao porodica. Ipak, moguće je da je taj tržni centar bio na tragu nečega većeg. Možda ta muslimanska porodica slavi Božić, jer označava rođendan poslanika Isusa.

Bilo kako bilo, bit ću jedan od mnogih muslimana diljem svijeta koji obilježavaju Božić. Salfordski biskup pokazao je da je slavljenje onoga što imamo zajedničko bolje od podjele i nesporazuma. Siguran sam da se i Isus s tim slaže.

 

 Aaqil Ahmed, bivši šef vjere i etike za BBC, profesor je medija na Univerzitetu Bolton i savjetnik za digitalne medijie, emitiranje i vodstvo.

O autoru
Redakcija Podržite rad Liberalnog foruma. Pozivom na broj 090 291 099 donirate 2 KM za rad našeg Udruženja. Liberalni forum je nevladino, nestranačko i neprofitno udruženje građana koje za cilj ima razvoj, širenje i primjenu ideja i programa zasnovanih na načelima liberalizma. Vjerujemo u društvo individualne slobode, vladavine prava, slobodne tržišne ekonomije, malih poreza i ograničene i efikasne državne administracije.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *