Zašto je školovanje djevojčica još važnije nego što ljudi shvataju

Zadnji put kada su Talibani vladali Afganistanom, zabranili su djevojčicama da idu u školu. Ovaj put kažu da će im omogućiti da se obrazuju “u granicama islama”. Niko ne zna šta to znači. Afganistanke se boje najgoreg. Dok muškarci s oružjem u Kabulu razmišljaju hoće li svojim sunarodnjakinjama dopustiti da studiraju, vrijedi razmisliti zašto je to toliko važno.

Stručnjaci za razvoj se ne slažu oko puno toga, ali se svi slažu da je školovanje djevojčica jedan od najučinkovitijih načina za ublažavanje svih vrsta društvenih nedaća. (Obrazovanje dječaka također je važno, ali djevojčice moraju više sustići.) Kada djevojčice nauče čitati, pisati i brojati, vode duži i zdraviji život. Mnogo je manje vjerojatno da će postati mladenke ili mame tinejdžerice, a također je manje vjerojatno da će trpjeti porodično nasilje. Kada bi sve žene završile osnovnu školu, broj umrlih u trudnoći i porodu smanjio bi se za oko dvije trećine.

Obrazovanje djevojaka također je izvrstan način za smanjenje siromaštva. To bi trebalo biti očito – ako polovina stanovništva nikada ne nauči puno, nikada neće mnogo zaraditi. Žene koje završe srednju školu mogu očekivati ​​da će zarađivati ​​dvostruko više od onih koje nikada ne uđu u učionicu. Određeni stepen finansijske nezavisnosti, zauzvrat, daje im veću pregovaračku moć u njihovim odnosima s očevima, braćom i muževima koji bi ih mogli progurati.

Žene koje provode više vremena u školi općenito odlučuju imati manje porodice. To je glavni razlog zašto je globalna stopa plodnosti pala s petero djece po ženi 1960. godine na 2,5 danas. U vrlo siromašnim zemljama, neobrazovane žene mogu imati puno beba, jer očekuju da će neke od njih umrijeti mlade, a porodica želi dodatne ruke na poljima. Međutim, ako su žene obrazovane, imaju manje djece pa si mogu priuštiti da ih drže duže u školi.

Djeca imaju ogromnu korist: veća je vjerojatnost da će primiti vakcine i manje je vjerojatno da će umrijeti prije nego odrastu. Kada bi sve žene završile srednju školu, broj umrle djece bi se prepolovio, a 12 miliona djece manje bi patilo od zaostajanja u razvoju zbog pothranjenosti. Djeca rođena od obrazovanih majki mnogo će vjerojatnije sama steći dobro obrazovanje i iskoristiti ga za dobar posao. Kao i njihova djeca – to je čestit krug. Nedavna studija o osam zemalja u razvoju koju su proveli Citigroup i Plan International zaključila je da bi osiguravanje da sve djevojke završe srednju školu povećalo BDP u tim mjestima za prosječno 10% unutar jednog desetljeća. A mjesta koja obrazuju djevojke završavaju s više političarki, što može poboljšati upravljanje. Ženski zakonodavci obično više podržavaju izdatke za zdravstvo i obrazovanje, a manje vole velike vojske.

Uprkos tim prednostima, mnoge zemlje i dalje zanemaruju obrazovanje djevojčica. Malo je onih koji idu tako daleko kao talibani, za koje se zna da bacaju kiselinu u lica djevojkama s knjigama. Ali u siromašnim zemljama samo oko 80 djevojčica završi nižu srednju školu na svakih 100 dječaka. A pandemija je pogoršala stvari. Mnoge su zemlje mjesecima zatvorile škole. Milioni djevojaka čije je obrazovanje prekinuto nikada se neće vratiti, jer su u međuvremenu udate ili poslane na rad. Potencijal djevojaka nije samo u Afganistanu izgubljen.

 

Izvor: The Economist

O autoru
Redakcija Podržite rad Liberalnog foruma. Pozivom na broj 090 291 099 donirate 2 KM za rad našeg Udruženja. Liberalni forum je nevladino, nestranačko i neprofitno udruženje građana koje za cilj ima razvoj, širenje i primjenu ideja i programa zasnovanih na načelima liberalizma. Vjerujemo u društvo individualne slobode, vladavine prava, slobodne tržišne ekonomije, malih poreza i ograničene i efikasne državne administracije.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *