Put znanja vodi do Centralne banke BiH: Završena prva faza Ekonomskog takmičenja za srednjoškolce

U okviru pete Ekonomske olimpijade – takmičenja koje se i ove godine organizuje s ciljem promocije ekonomske pismenosti među mladima – završen je školski krug takmičenja. Više od 500 srednjoškolaca iz 52 škole širom BiH prijavilo se za učešće, čime takmičenje nastavlja kontinuitet po broju prijava i interesu za ekonomiju i finansije među mladima.

 

Online testiranje okupilo stotine mladih umova

Testiranje znanja u prvom krugu takmičenja održano je u maju, a obuhvatalo je 25 pitanja iz oblasti ekonomije, logike i finansijske pismenosti. Cilj testa bio je identifikovati učenike koji pokazuju najviši nivo razumijevanja ekonomskih principa. Da bi se plasirali u naredni krug, učenici su morali tačno odgovoriti na najmanje 17 pitanja.

Od ukupno 438 učesnika koji su pristupili testiranju, njih 162 ostvarilo je potreban minimum, dok je 16 učenika pokazalo izvanredno znanje, tačno odgovorivši na svih 25 pitanja. Više od 60% finalista čine djevojke, a najbrže riješeni test završen je za samo 12 minuta i 10 sekundi – što je još jedan pokazatelj impresivne spremnosti takmičara.

 

Iskustva najboljih: Amna i Drago podijelili svoje priče

Među učenicima koji su ostvarili maksimalan rezultat izdvojili su se Amna Tiro, učenica prvog razreda JU Srednja ekonomska škola Sarajevo, i Drago Mijatović, učenik trećeg razreda JU Srednja škola dr. fra Slavka Barbarića iz Čitluka.

„Kada sam se prijavila na Ekonomsku olimpijadu, motivisala me želja da proširim svoje znanje i testiram sebe u konkurenciji s vršnjacima iz cijele BiH. Pripremna predavanja, posebno ona na Ekonomskom fakultetu, bila su mi izuzetno korisna, a moj profesor Emir Ustavdić pružio mi je veliku podršku. Ponosna sam što ću učestvovati u finalu koje se održava u Centralnoj banci BiH – to je velika čast i iskustvo koje se pamti“, izjavila je Amna.

„Motivaciju mi je dalo to što bih mogao steći novo iskustvo u Sarajevu i upoznati druge učenike koji dijele interes za ekonomiju. Finalno takmičenje u Centralnoj banci BiH djeluje ozbiljno i profesionalno – nadam se dobrim rezultatima, ali i novim poznanstvima“, dodao je Drago.

Finale okuplja 70 najboljih iz cijele BiH

Na osnovu rezultata školskog kruga, u finale takmičenja plasiralo se 70 učenika iz 19 srednjih škola iz 10 gradova Bosne i Hercegovine. Pored znanja, finalisti su pokazali motivaciju, trud i interes za dalje usavršavanje, što ovo takmičenje čini mnogo više od pukog testiranja.

Finale će biti održano 25. juna 2025. godine u Centralnoj banci Bosne i Hercegovine, čime se dodatno naglašava značaj finansijskog obrazovanja i uloga institucija u njegovom razvoju.

Više od takmičenja: znanje, diskusije i vizija budućnosti

Tokom finala, takmičari će, pored pismenog i usmenog testiranja, imati priliku da učestvuju na posebno organizovanim predavanjima i panel-diskusiji. Panel će okupiti stručnjake iz oblasti ekonomije, obrazovanja i javnih institucija te otvoriti važno pitanje: treba li BiH uvesti grupu ekonomskih predmeta u sve srednje škole?

Ova tema, koja dobija na značaju u kontekstu sve veće potrebe za ekonomski pismenom populacijom, poslužiće kao okvir za razmjenu mišljenja između učenika, profesora i eksperata.

Put ka Međunarodnoj olimpijadi

Na kraju finala, pet najboljih učenika predstavljaće Bosnu i Hercegovinu na Međunarodnoj ekonomskoj olimpijadi 2025, koja se održava u drevnoj Olimpiji (Grčka) – mjestu rođenja prvih olimpijskih igara – gdje će imati priliku da odmjere snage s vršnjacima iz cijelog svijeta.

Put koji su ovi mladi ljudi prešli – od online testa, preko priprema i podrške profesora, do finala u Centralnoj banci BiH – snažan je primjer kako se znanje, posvećenost i vizija mogu pretvoriti u priliku za rast i uspjeh.

O autoru
Redakcija Liberalni forum je nevladino, nestranačko i neprofitno udruženje građana koje za cilj ima razvoj, širenje i primjenu ideja i programa zasnovanih na načelima liberalizma. Vjerujemo u društvo individualne slobode, vladavine prava, slobodne tržišne ekonomije, malih poreza i ograničene i efikasne državne administracije.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *